Volkswagen a dezvăluit oficial noul Polo, înaintea debutului mondial de la Salonul Auto de la Geneva. Conform producătorului, nicio altă maşină din categoria sa nu beneficiază de maturitatea şi înalta sa clasă. Confortul, calitatea şi siguranţa au fost principalele obiective în dezvoltarea noului Volkswagen Polo pentru 2010. Noul model de oraş al producătorului german a fost special gândit pentru a obţine cel mai înalt rating de siguranţă - 5 stele Euro NCAP.
Versiunea europeană a noului Polo are în dotarea standard sistemul ESP cu Hill Hold Control, precum şi numeroase airbaguri, inclusiv cele pentru torace (integrate în spătarele scaunelor din faţă), centuri de siguranţă cu pretensionare şi limitare de forţă, plus indicator de avertizare, tetiere active şi sistem de prindere ISOFIX.
Având o lungime de 3952 mm (+36 mm faţă de modelul curent) şi o lăţime de 1682 mm (+32 mm) - noul Polo oferă suficient spaţiu pentru cinci pasageri şi bagajele acestora (portbagajul are un volum între 280 şi 952 litri, în funcţie de poziţia banchetei din spate). În ciuda îmbuntăţirilor în toate aspectele, Volkswagen a reuşit să reducă greutatea noului Polo cu 7,5%. Prin introducerea noilor propulsoare TDI şi TSI, precum şi a transmisiei DSG cu şapte trepte, s-a redus considerabil şi consumul de carburant şi implicit a emisiilor poluante de CO2. Un exemplu îl constituie propulsorul de 1.2 litri pe benzină TSI. Acest motor cu patru cilindri, turbo şi cu injecţie directă de carburant dezvoltă 105 CP dar consumă în medie doar 5,5 litri/100 km, iar emisiile de CO2 ating valoarea medie de 129 g/km - cu 19% mai puţin decât echivalentul motor din gama actuală Volkswagen Polo.
Noul Volkswagen Polo va avea în total şapte propulsoare - patru pe benzină şi trei diesel - cu puteri de la 60 la 105 CP. Cinci dintre acestea sunt complet noi, fiind folosite pentru prima oară în gama Polo. Cele trei unităţi noi TDI, graţie tehnologiei common rail, sunt eficiente şi rafinate. De exemplu, motorul 1.6 TDI dezvoltă 90 CP, iar combinat cu pachetul „BlueMotion”, are un consum mediu de doar 3,8 litri/100 km şi emite doar 96 g CO2/km - fiind astfel cel mai eficient motor diesel din lume. Pachetul „BlueMotion” poate fi combinat cu fiecare din cele trei variante de echipare disponibile pe noul Volkswagen Polo: Trendline, Comfortline şi Highline.
Clienţii noului Polo vor putea opta şi pentru numeroase echipamente disponibile opţional, precum farurile de ceaţă cu funcţie de iluminare în curbe, airbaguri de tip cortină, radio şi sistem de navigaţie, acoperiş panoramic şi faruri bi-xenon.
Noul Volkswagen Polo va fi prezentat în premieră mondială publicului la Salonul Auto de la Geneva (5-15 martie 2009). Producţie noului Polo va începe la sfârşitul lunii martie, iar vânzările vor lua startul la sfârşitul lunii iunie.
Ca urmare a volumului ridicat al cererilor, noul Polo poate fi rezervat începând cu luna iunie 2009. În Germania, va fi disponibil la un preţ de pornire de 12.150 euro (pentru versiunea cu trei uşi).
Polo BlueMotion Concept
Alături de varianta de serie a noului Volkswagen Polo, producătorul german prezintă la Geneva şi conceptul Polo BlueMotion - unul dintre cele mai economice vehicule din lume. Noul propulsor 1.2 TDI consumă 3,3 litri/100 km şi emite 87 g CO2/km.
Polo BlueMotion este prezentat la Geneva sub formă de concept. Propulsat de un motor turbo diesel de 1.2 litri, TDI, acesta are un consum mediu de doar 3,3 litri/100 km, iar emisiile de CO2 ating valoarea de 87 g/km! „Anticipăm că vom reuşi introducerea în producţia de serie a modelului Polo BlueMotion în februarie 2010”, a spus Dr. Ulrich Hackenberg, director de dezvoltare la Volkwagen.
Pe lângă propulsorul ultra eficient, 1.2 TDI, noul Polo BlueMotion beneficiază şi de alte sisteme ce contribuie la micşorarea consumului de carburant, precum sistemul Start/Stop şi frânarea regenerativă. Doar acestea două, reuşesc reducerea consumului de carburant cu până la 0,2 litri/100 km. Greutatea vehiculului joacă de asemenea un rol foarte important, iar din acest motiv conceptul Polo BlueMotion cântăreşte doar 1080 kg. De asemenea, aerodinamica a fost îmbunătăţită.