Motoarele cu cinci cilindri in linie nu sunt prea raspandite in industria auto insa in ultimii 20 de ani doar cativa constructori au adoptat aceasta configuratie, printre acestia putand enumera Audi (2.2 si 2.3 litri), Honda, Volvo (2.0, 2.3 si 2.4 litri), Fiat (seria Super Fire de 2.0 si 2.4 litri) si Mercedes care a preferat sa foloseasca 5 in linie pentru gama diesel.
Un motor cu 5 pistoane in linie are insa si avantaje evidente si anume umple golul dintre motoarele cu 4 si 6 cilindri in linie, reusind sa ofere o cilindree buna si o putere mare in comparatie cu un L4 care sufera la capitolul putere si un L6 care de obicei are o capacitate mare.
Comparat cu un L6 motorul cu 5 cilindri are o lungime destul de mica pentru o fi montat transversal sub capota masinilor cu tractiune pe puntea fata si costurile de fabricatie sunt clar inferioare motorului mai mare.
Motoarele cu 5 pistoane ale celor de la Fiat, Mercedes si Volvo sunt construite modular. Motorul L5 are o aprindere odata la fiecare 720° / 5 = 144° iar ordinea de aprindere este 1-3-5-4-2. Acest tip de motor nu are nevoie de doi arbori de echilibrare in comparatie cu motorul cu patru psitoane in linie.
In schimb acesta genereaza vibratii de la un capat al celuilalt al axului motor asemenea motorului L3 deoarece pistonul numarul 1 se afla in aceeasi pozitie cu pistonul numarul 5, iar pistonul numarul 2 nu se afla in aceeasi pozitie cu pistonolul numarul 4.
Pentru a contacara vibratiile produse, aceste motoare folosesc un arbore de echilibrarecare se invarte in sens opus axului motor.
Acest arobre de echilibrare nu poate fi montat in pozita ideala adica in partea superioara sau cea inferioara a axului motor din motive de spatiu, inginerii echipand motorul L5 cu un arbore de echilibrare in partea laterala a cilindrilor.