Cu toate ca are la baza actualul ST, modelul RS dispune de un plus de putere, stabilitate si sportivitate. Chiar daca RS este dotat tot cu tractiune fata, acesta va primi un Limited Slip Diferential si o suspensie speciala numita RevoKnuckle, care ajuta masina sa-si mentina stabilitatea chiar si in timpul celor mai stranse manevre. Motorul turbo de 2.5 litri dezvolta acum o putere maxima de 300 cai putere si un cuplu de 410 Nm. Multumita acestei cresteri de putere, Focus RS accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de 6 secunde. La exterior, noul Focus RS a fost latit cu 40 mm si a primit un spoiler fata agresiv, un eleron montat pe haion, prize de aer pe capota pentru o mai buna racire a motorului si jante pe 19 inci incaltate cu cauciucuri Continental de dimensiuni 235/35. Discurile de frana sunt ventilate si au diametrul de 336 mm pe fata si 300 mm pe spate. La interior, gasim scaune Recaro si insertii din fibra de carbon. Noua versiune de performanta a lui Ford Focus va debuta la Salonul Auto de la Londra.