Dacia a organizat astăzi o conferinţă de presă pentru a prezenta situaţia comercială în anul 2011. Poate că te-ai gândit, ai bănuit, sau deja erai sigur că Dacia îşi consolidează poziţia de lider cu o cotă de piaţă de 28,9%. Asta în timp ce extinderea comercială continuă la nivel internaţional, mai ales în Europa Occidentală.
Conferinţa a fost susţinută de Directorul Comercial Thomas Dubruel, care din septembrie 2011 este responsabil de activitatea comercială a mărcilor Dacia, Renault şi Nissan în România. Acesta a prezentat bilanţul comercial pentru anul 2011 şi a scos în evidenţă faptul că Dacia a vândut în total 343.233 de vehicule în toată lumea, stabilindu-se un echilibru între modelele Logan şi Sandero.
În România, după cum ai citit aici, piaţa auto a înregistrat o scădere, mai exact cu 8,3%. Totuşi, Dacia a reuşit să vândă 30.867 de vehicule, iar aproape jumătate dintre acestea au fost realizate prin intermediul programului de reînnoire al parcului auto. Managerul Thomas Dubruel a precizat că din punctul lui de vedere, parcul auto alcătuit din peste două milioane de maşini mai vechi de zece ani trebuie împrospătat prin modele noi, mai sigure şi mai eficiente în privinţa emisiilor de dioxid de carbon.
Duster a devenit noua vedetă Dacia
După Logan – lider la vânzări pe piaţa din România – s-a remarcat Dacia Duster, care s-a vândut în peste 7.000 de exemplare. Modelul reprezintă 47% din vânzările totale Dacia, iar dacă tot a venit vorba despre nişte procente, ar mai fi de spus faptul că 70% dintre clienţi au optat pentru versiunea 4X4 şi 95% dintre aceştia au ales versiunea de vârf, Laureate.
La imaginea pozitivă pe care Duster şi-a conturat-o pe plan comercial se adaugă şi succesele înregistrate în anul 2011 prin implicarea în lumea sportului cu motor, cu modelele speciale Duster No Limit (locul 3 la competiţia Pikes Peak International Hill Climb în Statele Unite ale Americii, cu pilotul Jean-Phillppe Dayraut) şi Duster Ice (locul 2 la Trofeul Andros, obţinut de Alain Prost). Notiţă personală: bravo, Duster!
Dincolo de graniţele României...
...Dacia a comercializat în 2011 peste 312.000 de unităţi. În Europa s-au înmatriculat 240.470 de vehicule Dacia, principala piaţă de export fiind Franţa, cu peste 94.000 de unităţi vândute şi o cotă de 3,5%. Mai mult decât atât, marca Dacia este pe locul 5 în privinţa vânzărilor de maşini către persoane fizice, în timp ce Duster se plasează pe locul 6 în topul modelelor alese de francezi.
Cea de-a doua destinaţie de export în care s-a înregistrat o creştere cu 8% faţă de anul 2010 este Germania: aici au fost vândute 43.452 de unităţi. Italia este o altă ţară în care producătorul autohton a înregistrat o creştere prin cele 26.838 de maşini comercializate. Printre alte pieţe care au fost importante în 2011 se numără şi Maroc, Turcia şi Algeria, iar în curând, Dacia va intra şi pe piaţa din Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord.
Şi despre Lodgy ce se mai aude?
Managerul comercial Dubruel crede că anul acesta va fi mai favorabil în privinţa vânzărilor. Un argument ar fi Dacia Lodgy, programat să fie disponibil la vânzare din iunie, după ce se va lansa la Salonul Auto de la Geneva în luna martie. Lodgy va respecta normele de poluare Euro 5 şi va fi fabricat în Maroc, după cum a declarat Dubruel. El a adăugat că aceasta a fost o decizie industrială, pentru că la uzina Dacia din Mioveni se lucrează pe trei schimburi şi nu mai era loc pentru fabricarea unui model nou. Lodgy va încerca să ofere spaţiu generos şi un preţ competitiv, aceasta fiind de fapt una dintre caracteristicile esenţiale pentru Dacia