Anunturi de vanzari-cumparari auto...si nu numai

Citroen DS3 si piata mini-urilor glossy

Nemaifiind o noutate, Citroen DS3 mi-a ajuns la test într-o configuraţie pregatită pentru orice. Şi când spun orice, spun că era pregătită pentru orice circuit destinat fanilor de curse auto unde ai voie să alergi cu maşina contra-cost, dar si de o escapada la munte pe serpentine şi ace de păr – pe Timiş, de exemplu – dar şi pentru o escapada gen „clubbing” de o noapte. Ino pe Ino pe Acest Citroen DS3 este la fel de bun pentru oricare dintre situaţiile enumerate mai sus. Dacă ar fi să prefer una, aş alege un dute-vino pe serpentinele care se găsesc din belşug între Braşov şi Vechiul Regat. Astfel, în Citroen DS3 simţi că te întorci la origini. Eşti tu, maşina şi drumul; şi o serie de sisteme de control pe care nu prea le simţi deşi ele îşi fac treaba.

De ce? Pentru că Citroen-ul DS3 este o maşină dintr-o specie care îţi reaudce încrederea în stabilitatea unei maşini de clasă mică. Maşina poate fi echipată cu cauciucuri de vară pe jante de 17 sau 18 ţoli, la maşina de test jantele au fost albe, care „intră” în asfalt la orice pişcare a acceleraţiei. Citroen DS3, lucru lăudabil, se opreşte la fel de bine şi uşor precum reuşeşte să accelereze. Nenorocul sau norocul meu – depinde de cât de de tare vrei să rişti maşina şi permisul – a fost vremea relativ rea şi soseaua udă sau chiar îngheţată seara, pe alocuri. Chiar şi aşa Citroen-ul DS3, cabrat sau nu, reuşeşte să stea pe trasa ideală oricât de tare îl împingi spre limita sa maximă. 

Dacă ar fi să îl compar cu maşini cu scopuri şi intenţii similare, atunci Citroen DS3 este uşor mai ieftin – cu un 10-15% - iar spaţiul interior este comparabil. Nu ştiu de voi, însă eu cred ca atât Mini cât şi Citroen DS3 au o faţă uşor efeminată. Asta nu le face, însă de necondus pentru bărbaţi.
Interiorul Citroen-ului DS3 îţi vine bine dacă nu esti mai înalt de 1.85 m. Scaunele sport sunt comode şi devin şi cu atât mai primitoare cu cât viteza şi forţa gravitaţională creşte. Nu sunt scaunele Recaro de la Renault Clio F1, însă sunt sport.

Cât de antifonată e Citroen DS3? Puţin mai bine ca în cazul lui Fiat 500 Abarth, însă cele 5 trepte ale micuţei sportive italiene reuşau să ţină nivelul de adrenalină al şoferului maşinii în mod constant la cote ridicate. La volanul lui Citroen DS3 reuşeşti să accelerezi şi să auzi că accelerezi. Asta e bine pentru o maşină care se promoveaza drept una cu veleităţi sportive.

Ce motor sa alegi? Pai, creatorii DS3-ului l-au înzestrat cu propulsoarenzină pe be de 1.4 litri de 95 de CP şi 1.6 litri de 120 şi 150 de CP. O cu totul altă poveste este propulsorul de 1.6 litri si sistemul de supraalimentare care aduce în talpa şoferului nu mai puţin de 200 de CP. Dieselul pe care stă Citroen DS3 este un 1.6 litri HDi 90 sau de 110 CP.

Cat costa maşina? Nimic mai simplu. Site-ul Citroen şi configuratorul sau, deşi puţin neprietenos prin stufoşenia sa – raspunde la întrebare. Cert este că poţi ajunge şofer de Citroen DS3 cu aproximativ 15 de euro, dar şi dacă ai de cheltuit peste 30 de mii de euro şi vrei să conduci o maşinuţă de peste 200 de CP. 

Ce e cu DS-ul? DS-ul este divizia de lux a celor de la Citroen care poate fi comparată cu ce înseamnă Lexus pentru Toyota sau Infinity pentru Nissan. DS-ul poate fi o încercare – să vedem cât de reuşită – de luptă de „clasă” franceză împotriva „clasei” producătorilor germani.

Siteuri partenere

Contact

Retele sociale